Nowe miejsce zabawy i nauki w SP nr 2 w Pasłęku: „Kącik naukowo-kreatywny” już otwarty!
To kolorowe i inspirujące miejsce zostało stworzone przez Stowarzyszenie „Przyjaciele Pasłęckiej Dwójki” z myślą o najmłodszych uczniach, aby mogli łączyć naukę z zabawą na świeżym powietrzu. 6 września 2024 roku w Przedszkolu SP nr 2 w Pasłęku odbyło się uroczyste otwarcie „Kącika naukowo-kreatywnego”, sfinansowanego dzięki grantowi przyznanemu przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A.
Kącik oferuje gry podwórkowe, ściany z bajkowymi postaciami, a także tablice i kolorowe akcesoria edukacyjne, które umilą dzieciom z przedszkola
i klas I-III czas spędzony w szkole. Przede wszystkim jednak, dzięki tym nowym narzędziom, najmłodsi będą mogli odkrywać świat technologii, matematyki, inżynierii i fizyki w przystępnej formie zabawy.
„Ten kącik to nie tylko miejsce zabawy, ale przede wszystkim przestrzeń, która wzbogaca naszą lokalną społeczność” – podkreśliła Prezes Stowarzyszenia „Przyjaciele Pasłęckiej Dwójki”, Iga Pankiewicz. „Dzięki niemu dzieci zyskają dostęp do innowacyjnych metod edukacyjnych, rozwijając swoje talenty i wyobraźnię już od najmłodszych lat, a także ucząc się współpracy i kreatywnego myślenia. To inwestycja w przyszłość naszego regionu.”
Uroczystość zgromadziła liczne grono uczestników, w tym dzieci z grupy przedszkolnej oraz uczniów klas pierwszych wraz z wychowawczyniami. Wśród zaproszonych gości obecni byli przedstawiciele lokalnych władz, członkowie społeczności szkolnej oraz przedstawiciele Stowarzyszenia „Przyjaciele Pasłęckiej Dwójki”, zaangażowani w realizację projektu. Dzieci symbolicznie otworzyły kącik, rozwiązując kokardy i wypuszczając w niebo kolorowe balony, co dodało uroczystości radosnego charakteru. Następnie z zapałem przystąpiły do testowania nowych pomocy naukowych, które nie tylko bawią, ale i uczą.
Tablice oraz dedykowane akcesoria pozwolą dzieciom zgłębiać tajniki inżynierii, matematyki i fizyki, a także rozwijać wyobraźnię i umiejętności manualne. Dzięki praktycznym rozwiązaniom, takim jak ściany pomalowane farbą tablicową, na których można rysować kredą, oraz zewnętrzne tablice edukacyjne, dzieci będą mogły poznawać zasady działania różnych mechanizmów i budować proste konstrukcje, co stanowi doskonały wstęp do nauki robotyki.